over ijsselzorg

IJsselzorg biedt al sinds 2006 ambulante begeleiding en dagbesteding aan volwassenen met complexe problematiek. Onze kracht: wij lopen niet weg als het moeilijk wordt. Dan beginnen we pas.

Visie: Onvoorwaardelijke Hulp!

Missie: IJsselzorg biedt de beste ondersteuning aan mensen met ingewikkelde hulpvragen  vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning, de Wet Forensische Zorg en de Wet Langdurige Zorg.

Strategie: Deze belofte willen we blijven waarmaken door buitengewoon gekwalificeerde  en/of ervaren medewerkers in te zetten en aan te trekken. Deze medewerkers zijn oprecht geïnteresseerd in hun cliënten en blijven zich verdiepen in hun vak door middel van trainingen, opleidingen en intervisie. Medewerkers van IJsselzorg onderscheiden zich door het leveren van laagdrempelige, hoogfrequente ondersteuning, waarin casemanagement van cruciaal belang is.

Social Return on Investment (SROI): IJsselzorg heeft ook oog voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Wij helpen deze medewerkers op een kwalitatief goede wijze aan werk. Socialer inkopen draagt hier ook een steentje aan bij. In totaliteit  is IJsselzorg een Maatschappelijk betrokken onderneming.

Motto: Zorg goed voor elkaar!

Verwijzers: gemeente, zorgkantoor en reclassering

Cliënten worden naar IJsselzorg doorverwezen voor begeleiding en/of dagbesteding door gemeenten (WMO), zorgkantoren (WLZ) en de reclassering (Forensische Zorg). Op onze locatie in Zutphen (en binnenkort de Achterhoek) bieden we cliënten ook mogelijkheden voor dagbesteding. We werken in verschillende zelforganiserende regioteams.

Ons specialisme: ingewikkelde problemen

We hebben veel ervaring in het begeleiden van cliënten met complexe problemen en we hebben hier eventueel een regisserende rol in. Om voor iedere cliënt een passende oplossing te vinden, hebben we een breed scala aan hulpverlening om ons heen georganiseerd; en we aarzelen niet om hier een beroep op te doen. Ook onze eigen teams bestaan uit ervaren, goed gekwalificeerde collegae; een gezonde mix van MBO en HBO opgeleide medewerkers. Deze teams werken in hoge mate zelfstandig. Per regio hebben zij hun eigen cultuur en sluiten zij aan bij de lokale en regionale infrastructuur van de zorg. Professionele autonomie als medewerker bij IJsselzorg gaat hand in hand met teamvergaderingen, intervisie en werkbegeleiding.

Onze aanpak: laagdrempelige hulp

Het leven van mensen met ingewikkelde problemen moet je niet moeilijker maken dan het al is. Daarom doen wij er alles aan om onze hulp zo laagdrempelig mogelijk aan te bieden. We hebben geen wachtlijsten. Iedereen met een verwijzing kan bij ons terecht. We zijn altijd bereikbaar. En iedere cliënt krijgt een vaste begeleider, soms twee als dat nodig is.

Duurzaam ondernemen

IJsselzorg heeft meer dan alleen aandacht voor natuur en milieu. Wij streven naar een bewuster leven, zuinig omgaan met hulpbronnen en ook de aarde minder belasten. Bij de dagbesteding hebben we een tweedehands kledingwinkel, welke gerund wordt door onze cliënten. Onze kantoren maken gebruik van Puur Africa koffie, van iedere kilo koffiebonen gaat 1 euro naar microkredieten. Zo investeren we met elke kop koffie in de toekomst van Afrikaanse koffieboeren. Ook zetten wij thee zonder theezakjes,  zo kunnen we verpakkingen tot een minimum beperken. Het gaat om handgemaakte thee zonder kunstmatige smaakstoffen, dus geen theezakjes als afval.

Onafhankelijke cliëntondersteuning

Onze cliënten kunnen terecht bij onafhankelijke cliëntenondersteuning. Hiervoor werken wij nauw samen met Stichting Mee.

 

Dit is ijsselzorg:

  • Intensieve begeleiding.
  • Sterk in casemanagement. 
  • Geen wachtlijsten. 
  • Altijd bereikbaar. 24 uur per dag, 7 dagen per week
  • Rapportcijfer: 8,4. Bron: cliënttevredenheidsonderzoek 2022
heb je vragen?